چند نوشت

دیتاشیت را دریاب

کلمه دیتاشیت برای بچه های برق چندان جذاب نیست .

همینطور خواندن یک دیتاشیت از ابتدا تا انتها بسیار خسته کننده است .

اما اگر بدونید به چه صورتی از دیتاشیت برای رسیدن به هدفتون استفاده کنید ، در اینصورت تبدیل میشه به یک ابزار قدرتمند و مفید .

در دیتاشیت اطلاعات مختلفی مربوط به قطعه را لیست می کنند ، مثل اینکه ولتاژ کاری قطعه چی هست و چه میزان جریان می تونید ازش رد کنید قبل از اینکه ذوب بشه و به جهنم قطعات الکترونیکی بره :) .

اما موقعی هم که با یک قطعه مرموز و ناشناخته طرف هستید ، مثل یک آی سی که شما هیچ گونه اطلاعاتی ازش ندارید ، دیتاشیت یکسری اطلاعات کلی در مورد اون به شما میده .

بنابراین استفاده از دیتاشیت هم برای آشنایی با قطعات جدید مفید هست و هم برای پیدا کردن یکسری اطلاعات تکنیکی کوچک (مثل محدوده دمای کاری قطعه و ... ) از قطعات معلوم الحال .

بهترین راه برای یادگیری خواندن دیتاشیت ، این هست که اول به یکسری از بخش های ابتدایی و مشخص اون توجه کنید ، مثل پیدا کردن میزان جریان مصرفی که یک ال ای دی ، یا پیدا کردن هدف استفاده از یک آی سی ناشناخته که در شماتیک یک مدار پیدا کردید .

بدین ترتیب ، علاوه بر اینکه دانش شما در مورد قطعات مختلف افزایش پیدا میکنه ، نحوه دستیابی به اطلاعات مورد نیازتون را در سریعترین زمان ممکن از دیتاشیت پیدا می کنید .

همیشه ادامه بدید ... :)