راه حل ها

چگونه دیتالاگرها به صحت اعتبار اتوکلاوها کمک میکنند

فرض کنید شما در آزمایشگاه هستید و اتوکلاو موجود در آزمایشگاه درحال کارکردن است. ناگهان چراغ هشدار دستگاه شروه به چشمک زدن میکند هشدار دمای بالا!!  طبق تنظیمات انجام شده نباید دما اینقدر بالا برود، درست است؟

همانطور که ایستاده اید دمای نشان داده شده را میخوانید 135 درجه سانتگراد. اگرچه دمای 135 درجه بنظر بسیار بالا میآید اما در حقیقیت اتوکلاوها برای مقاومت در برابر درجات بالا مانند این ساخته شده اند.

یکی از مهمترین اهداف اتوکلاوها شامل تایید صحت استریل کردن در فرایند استرل  لیزاسیون میباشد. اتوکلاوها از گرمای بخار بسیار بالا برای از بین بردن هرگونه باکتری بالقوه برروی کالاهای خاصی که میتواند آلودگی را به یک محیط استریل و حساس مانند بیمارستان ها یا آزامایشگاهها و حتی مراکز تولید و نگهداری موادغذایی کنند، استفاده میکند. برای ازبین بردن باکتریها دمای اتوکلاو باید تا جایی تنظیم شود که باکتریها تجزیه و تبخیر شوند. برای اطمینان از استریل دستگاه یا کالاها، این روند باید از نزدیک کنترل شود.

دیتالاگرها می توانند نقش مهمی در نظارت بر فرآیند اعتبار سنجی و عقیم سازی اتوکلاو داشته باشند.

دستگاه دیتالاگر آنلاین  دما و رطوبت ایده پردازان با استفاده از شبکه GSM و یا WiFi بر روی بستر اینترنت به سرورهای ایده پردازان متصل شده و به صورت آنلاین اطلاعات ایستگاه را به سرور مرکزی منتقل می نماید. علاوه بر این دستگاه دارای حافظه داخلی است و در صورت قطع شدن ارتباط با سرور می تواند تمامی اطلاعات را بر روی حافظه به مدت 1 ماه ذخیره کند و بعد از برقراری مجدد ارتباط اطلاعات را به سرور منتقل نماید ، ارسال هشدار در صورت خروج از محدوده دمایی و رطوبتی تعریف شده به اپراتور (تا 5 نفر) موجب آرامش خاطر کاربر برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات می شود و به محض دریافت هشدار میتوانند اقدامات لازمه را انجام دهند.

همچنین در صورت قطع برق محیط ، دستگاه با ارسال پیامک و تماس تلفنی اپراتورها رو در جریان قرار میدهد تا نسبت به انجام اقدامات ضروری آگاه شوند.

 با توجه به دقت بالای دستگاه های دیتالاگر (ترموگراف) تولیدی ، امکان ارائه گواهی کالیبراسیون در محدوده دمایی و رطوبتی مورد وجود دارد.