چند نوشت

فقط مطالعه نکنین ... !

بسازید !

به مدت 4.5 سال به دانشگاه رفتم و مطالب زیادی خوندم ، بدون اینکه چیز زیادی بسازم . در طی این سالها برای خودم وسایل و مدارهای زیادی درست کردم ، اما همش تفننی بود و در داخل دانشگاه و مطالب درسی چیز خاصی در مورد ساختن و هدفی برای این منظور نبود .

از اونجایی که از بچگی عاشق خلق وسایل ، دستگاه ها و مدارهای جدید بودم ، این موضوع باعث میشد فکر کنم رفتن به دانشگاه بیهوده است .

برای همین در دانشگاه وارد انجمن الکترونیک شدم و در اونجا سعی کردم بچه ها رو تشویق کنم تا وسایل و مداراتی که فقط در کتاب ها به صورت تئوری مطالعه میکنند به صورت عملی بسازیم و کاربرد اون ها رو بررسی کنیم .

اون موقع بیشتر بچه ها هیچ تجربه ای در زمینه ساخت نداشتند و علاقه ای هم نشون ندادند به این موضوع ، بچه های ترم بالاتر هم در حد آزمایشگاه های محدود دانشگاه یه سری چیزهایی سرهم کرده بودند .

و حالا اکثر اون بچه ها در زمینه هایی غیر از الکترونیک شاغل هستند ... از زدن مغازه فست فود و تاسیساتی و شیرینی پزی تا تدریس درس های عمومی و فروش موبایل و دلالی و بورس بازی !!!

البته فعالیت کردن توی زمینه های غیر الکترونیکی هیچ موردی نداره (حتی احتمالا درآمدش هم بیشتر باشه :) ) ، اما اگر واقعا الکترونیک رو دوست دارید و می خواهید چیزی یاد بگیرید ، پس شروع کنید به سرهم کردن مدارات مختلف ، تست کردن عملکرد اون ها و کسب تجربه های فراوان در مسیر تولید این دستگاه ها .

دوستی دارم که در دانشگاه رشته تاریخ را خونده و مدرکی در این زمینه داره ، اما بدلیل علاقه ای که به مدارات الکترونیکی داشت در تابستان هر سال یک دوره فنی حرفه ای می رفت و شخصا کیت و مدارات مختلف را می ساخت ، الان باید بیایید و ببینیدش که چه خبره ای شده در زمینه طراحی و ساخت مدارات نمونه برای پروژه دانشجویان رشته برق !!!

همه این داستان از ساختن مدارات برای سرگرمی و لذت شخصی شروع شد و حالا اون سرگرمی و علاقه شده یک منبع درآمد برای زندگیش ، که هم از انجام دادنش لذت میبره و هم زندگی رو میچرخونه .

اگر شما علاقه ای به ساختن مدارات ندارید ، و راحتتر هستید که زندگی تون را بکنید و در مورد افرادی مطالعه کنید که کارهای جدیدی انجام دادند ، دستگاه هایی ساختن و ... - خوب باشه ، این انتخاب شماست.

اما اگه می خواهید کسی بشید که دستگاه های مختلف و خفنی درست میکنه که بقیه رو به وجد میاره ، پس وقتشه که شروع به ساختن کنید . :)

 

پیروز باشید .