چند نوشت

برای ساختن مدارات الکترونیکی دانش ریاضی لازم است ؟

امروز با دوستم توی یک چایخونه درحال صحبت و خوردن چای و ... :) بودیم ، که بحث به این ماجرا کشید .

دوست من چیز زیادی در مورد الکترونیک نمی دونه ، اما امروز بهم گفت که 10 سال پیش تصمیم داشته الکترونیک بخونه و در این رشته توی دانشگاه ثبت نام کرده .

اما همون ترم اول تغییر رشته داده ، به خاطر اینکه درس های ریاضی و فرمول های سنگین را دیده و دچار این تصور شده که حتی برای ساده ترین طراحی های مدارات الکترونیک نیاز به محاسبات سنگین و پیچیده هست .

 

اما واقعا اینجور نیست !

 

البته من هم توی دانشگاه فرمول های مختلف و پیچیده ریاضی رو خوندم (هرجوری بود پاس شد :) ) اما در حال حاضر که مشغول به کار هستم ، به ندرت ازون ها استفاده می کنم ، خیلی هاشونم یادم رفته !

بیشترین فرمول و قانونی که تابحال استفاده کردم ، قانون اهم بوده !

ولتاژ = جریان * مقاومت

به جز این فرمول و چندتا فرمول ساده دیگه ، برای طراحی یک مدار الکترونیکی به فرمول های پیچیده دیگه خیلی نیازی ندارید .

 

پس اگه از ریاضی متنفرید ، نگران نباشید ، چون برای طراحی مدارات الکترونیکی نیاز زیادی به دانش ریاضی نیست ! (البته بهتره این دیدگاه تون رو هم اصلاح کنید ، تا ازش لذت ببرید)

اگر در حال آماده شدن برای رفتن به دانشگاه و انتخاب رشته هستید ، فقط می تونم بهتون پیشنهاد کنم ، رشته ای رو بخونید که واقعا بهش علاقه دارید ، زندگی ، عمر و وقت با ارزشتون را توی کلاس های درسی که هیچ انگیزه ای براش ندارید هدر ندین ، فقط یکبار زندگی می کنید ، پس ازش لذت ببرید با انجام دادن کار مورد علاقه تون .

 

پیروز باشید .