تازه ها

اتصال شکاف بین سرویس پرداخت با موبایل از طریق کد QR و NFC

مجمع NFC امکانات جدیدی را برای پرداخت با موبایل ارائه کرده است. این پلتفرم بر اساس کدها QR بعلاوه تگ NFC ارائه شده است که پرداخت از طریق تلفن همرا را بسیار آسان میکند. NFC انتقال پول (NMT)  یک روش برای جاسازی کد QR در یک رکورد استاندارد NDEF را فراهم میکند. با این روش میتوان با استفاده از NFC تلفن همراه کدهای تجاری   QR را خواند و پرداخت را از طریق تلفن همراه انجام داد.

 پائولا هانتر مدیر اجرایی انجمن NFC گفته است که انتظار میرود این سیستم ( NMT) طوری طراحی شود که صاحبان دستگاههای اندروید و ای او اس بتوانند از خدمات NMT استفاده کنند.

یورگن بوئلر، رئیس کمیته فنری فروم NFC میگوید: FC Money Transfer Specification یک بستر باز مانند پلتفرم Connection Handover Specification، برای اتصال وافای و بلوتوث است که این امکان باعث راحتی بیشتر در پرداخت میشود.

سادگی

NMT راهی برای انتقال پول بین دو شخص یا اشخاص و مراکز تجاری است. اینکار بسیار ساده و نیاز به اقدامات اضافی که در کدهای QR است نیست. در استفاده از کد QR کاربر باید app پرداخت را بدرستی نصب و فعال کند و سپس دوربین دستگاه خود را در موقعیت درست قرار دهد.

اوراتی می گوید: "امروزه بسیاری از سیستم های پرداخت در بازار به شما امکان می دهند با روش های کد QR ، مقادیر کمی پول ، پرداخت کنید." "این روشهای پرداخت را می توان به راحتی با NMT جایگزین کرد زیرا همان تبادل اطلاعات با ارتباط NFC قابل اجرا است.

ازمزایای استفاده از NMT پرداخت راحتتر و سریعتر آن است، زیرا در این روش کاربر نیازی به اینکه برنامه پرداخت را فعال کند و دوربین را وضعیت صیحیح قرار بدهد ندارد. با استفاده از NMT برنامه پرداخت بطور خودکار فعال میشود.  یکی دیگر از موارد استفاده از NMT انتقال پول به دیگر اشخاص است. با رفتن به app در تلفن همراه خود میتوان این کار را انجام داد.

ماتیو برایت ، رئیس انجمن خرده فروشی و پرداخت SIG Forum NFC ، می افزاید: "با استفاده از تلفن های هوشمند دارای NFC ، میلیون ها مشتری در سراسر جهان به تجارت سریع ، راحت و با اطمینان میپردازند."

با توجه به اینکه NFC در تلفن های بیشتری از همیشه وجود دارد ، فرصتهای بسیاری برای بهبود سیستم های پرداخت،معاملات و انتقال پول ساده بوسیله NFC وجود دارد.