راه حل ها

چرا استفاده از دیتالاگر در آزمایشگاهها ضروری است؟

امروزه با گسترش صنایع مختلف و تحقیقات علمی آزمایشگاههای مختلفی بوجود امده اند که هرکدام ازاین آزمایشگاهها با توجه آزمایشهایی که در آنها انجام میشود تجهیز شده اند.

برای داشتن نتایج قابل استناد آزمایشها در آزمایشگاهها، داشتن محیطی تمیز و استریل ضروری است. چرا که عوامل محیطی در آزمایشگاه از جمله رطوبت، دما، فشار عواملی هستند که بر دقیق بودن نتایج آزمایشها موثر هستند. که این مسئله نشان از اهمیت نظارت بر محیط آزمایشگاه ها دارد.

اتوکلاوها ازدستگهای معمول مورد استفاده در آزمایشگاهها هستن که برای استریل کردن تجهیزات بکار میروند. آنها از طریق فشار بخار منجر به بین رفتن باکتریهای و میکروبها میشوند. بااین حال بدون کنترل مداوم این دستگاه نمیتوان از درستی کارکرد آنها مطمئن شد.

 اچ ای وی نیز از جمله تجهیزات موجود در آزمایشگاهها است. این دستگاه هسته فعالیت ازمایشگاه است که تهویه سرما و گرما را برعهده دارد و برای ذخیره انرژی به کار میرود. این دستگاه در قسمتهایی که در حال آماده سازی یا ذخیره مواد هستند مورد استفاده قرار میگیرد. طبق گزارشات، تجهیزات آزمایشگاهی تنها یک هفتم ازهزینه  قبوض انرژی را شامل می شوند. و باقی انرژی هدر رفته بصورت گرما، باید توسط دستگاه اچ ای وی تهویه یا ذخیره شوند، که این نشاندهنده اهمیت کارکرد این دستگاه میدهد.

دیتالاگرهای بی سیم برای نظارت مداوم در مناطقی که مواد در آنها درحال آماده سازی یا ذخیره است بسیار مناسب است. دیتالاگرهای رطوبت و دما میتوانند با اعلان آنی تغییرات، امکان کنترل فوری شرایط ناخواسته را به کاربر میدهد.

 

 

دستگاه دیتالاگر آنلاین  دما و رطوبت ایده پردازان با استفاده از شبکه GSM و یا WiFi بر روی بستر اینترنت به سرورهای ایده پردازان متصل شده و به صورت آنلاین اطلاعات ایستگاه را به سرور مرکزی منتقل می نماید. علاوه بر این دستگاه دارای حافظه داخلی است و در صورت قطع شدن ارتباط با سرور می تواند تمامی اطلاعات را بر روی حافظه به مدت 1 ماه ذخیره کند و بعد از برقراری مجدد ارتباط اطلاعات را به سرور منتقل نماید ، ارسال هشدار در صورت خروج از محدوده دمایی و رطوبتی تعریف شده به اپراتور (تا 5 نفر) موجب آرامش خاطر کاربر برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات می شود و به محض دریافت هشدار میتوانند اقدامات لازمه را انجام دهند.

همچنین در صورت قطع برق محیط ، دستگاه با ارسال پیامک و تماس تلفنی اپراتورها رو در جریان قرار میدهد تا نسبت به انجام اقدامات ضروری آگاه شوند.

 با توجه به دقت بالای دستگاه های دیتالاگر (ترموگراف) تولیدی ، امکان ارائه گواهی کالیبراسیون در محدوده دمایی و رطوبتی مورد وجود دارد.