راه حل ها

مانیتورینگ آنلاین دما و رطوبت در مزرعه پرورش قارچ

از دغدغه های بزرگ صاحبان و پرورش دهندگان مزارع تولید قارچ کنترل دائمی و دقیق دما و رطوبت محیط کشت قارچ است .

به خاطر حساسیت های موجود در پرورش قارچ ، که نیاز به محیطی ایده آل و مناسب برای رشد دارد ، صاحبان مزارع ناگزیر اند به صورت دائمی محیط کشت خود را بررسی کنند تا مبادا دما و رطوبت از محدوده موردنظر خارج شود .

به همین منظور برای کاهش استرس تولیدکنندگان قارچ ، ایده پردازان دستگاه دیتالاگر و مانیتورینگ آنلاین دما و رطوبت را آماده ساخته تا با نصب در محیط ، این افراد به راحتی در 24 ساعت از شبانه روز و در هرنقطه ای امکان بررسی دما و رطوبت محیط قارچ را با استفاده از گوشی تلفن همراه خود دارا باشند .

این سیستم که مبتنی بر سرویس اینترنت اشیاء (IOT) کار میکند ، به صورت همزمان به روش آفلاین (پیامکی) و آنلاین (GPRS) اطلاعات خود را در اختیار صاحبان مزارع کشت قارچ قرار می دهد .

بدین ترتیب این افراد تنها با نصب اپلیکیشن IPLog بر روی گوشی تلفن همراه خود ، می توانند به یکی از دو روش نسبت به بررسی وضعیت اقدام کنند .

از جمله دیگر مزایای این دستگاه امکان تعیین محدوده دما و رطوبت (تعیین دما بالا و پایین ، تنظیم درصد رطوبت ماکزیمم و مینیمم) است ، بدین صورت ، هر موقع دما یا رطوبت از این محدوده خارج شد ، اقدام به ارسال پیامک به 3 شماره تلفن موبایل ( که از قبل توسط صاحب مزرعه تعیین شده است) می کند و آنها را از وضعیت محیط به صورت 5 دقیقه یکبار آگاه می سازد .

همچنین این دستگاه با وجود باطری بک آپ داخلی (دستگاه تا 20 ساعت توانایی کار با باطری را دارد ) در صورت قطع شدن برق شهر اقدام به ارسال پیامک هشدار قطعی برق می کند . و در صورت بازگشت و وصل شدن مجدد برق ، پیامک برگشت برق را ارسال می کند .

با استفاده از پنل تحت وبی که در اختیار مالک قرار می گیرد امکان گزارش گیری روزانه ، هفتگی و ماهانه از محیط وجود دارد و میتواند محدوده مجاز را بر روی نمودار ترسیم کند تا بدین ترتیب به راحتی زمان هایی که محیط دما یا رطوبت خارج از محدوده را داشته است و مشخص کند .

 

سنسور دمای این دستگاه دارای خطای 0.5 درجه سانتی گراد و سنسور رطوبت خطای 2% را دارا است .

این دستگاه دارای یکسال گارانتی تعویض و 5 سال خدمات پس از فروش می باشد .